ב"ה יום שלישי, כ"ג שבט תשפ" | 18.02.20
מודעת הרבנים על רקע שמחת בית השואבה בשנה שעברה
מודעת הרבנים על רקע שמחת בית השואבה בשנה שעברה צילום: שטורעם
רבני חב"ד בירושלים: "נצטרך למצוא פתרונות יצירתיים"

רבני חב"ד בירושלים נדרשים היום לסוגיית שמחת בית השואבה בשיכון חב"ד בעקבות פרסום מודעה בעיתון 'המודיע', חותמה בידי גדולי האדמו"רים, כנגד קיום שמחות בית השואבה ברחוב העיר ■ עד היום הקפידו האדמו"רים שלא להצטרף לאיסור, אך כעת, האדמו"רים מגור, צאנז, ויז'ניץ, בעלזא, סדיגורא ואחרים, יצאו כנגד העניין ■ הרב טוביה בלוי: "יש להמשיך את האירועים, מלבד שיכון חב"ד, מהסיבה הפשוטה: אף אחד לא יגיע מחוץ לחב"ד" ■ הרבנים הלפרין וסלונים: "מוכרחים למצוא דרך לקיים את הוראת הרבי מבלי לעבור על איסור הרבנים"
מערכת שטורעם

רבני חב"ד בירושלים נדרשים היום לסוגיית שמחת בית השואבה בשיכון חב"ד בעקבות פרסום מודעה הבוקר בעיתון 'המודיע', חותמה בידי גדולי האדמו"רים, כנגד קיום שמחות בית השואבה ברחוב העיר.

עד היום הקפידו האדמו"רים שלא להצטרף לאיסור, אך כעת, נדמה שיותר מכל זמן אחר, נדרשים רבני חב"ד בירושלים להכריע האם לקיים את שמחת בית השואבה בשיכון חב"ד כמידי שנה או לא.

נגד האירועים, גם בהפרדה מוחלטת

תחת הכותרת "שמחה כהלכה" מתפרסמת המודעה הבאה: "באשר נפרץ לאחרונה שעושים שמחות ואירועים, שמחת בית השואבה והקפות שניות, ברחובה של עיר - דבר שגרם פעמים רבות לתערובת ומכשול גדול.

וביותר חמור הדבר כאשר מביאים לשם זמרים או חזנים שונים וגורמים בכך גם להתקבצות של בחורים ובנות שסרו מן הדרך - דבר שמהווה סכנה רוחנית לבנינו ובנותינו - באופן זה וכערבי שירה שנאסרו בכל צורה שהיא (גם בהפרדה מוחלטת).

על כן הננו לגלות דעתנו דעת תורה, שאין לעשות בשום אופן שמחות ואירועים כמו: שמחת בית השואבה, הקפות שניות, ברחובות או בגינות וכדומה, מאחר והניסיון הוכיח שבמקום פתוח קשה למנוע תערובת ומכשול.

יש לערוך שמחת בית השואבה וכדומה אך ורק בבתי כנסיות עם עזרת נשים נפרדת לגמרי, או בתוך אולמות נפרדים לגמרי לגברים ולנשים. גם בכניסה וברחבה מחוץ לבית הכנסת או האולם יש למנוע עירבוביא על ידי מחיצות והפרדה מלאה (שלא יראו את הנשים).

על המכתב חתומים: כ"ק האדמו"ר מגור שליט"א, כ"ק האדמו"ר מבעלזא שליט"א, כ"ק האדמו"ר מצאנז שליט"א, כ"ק האדמו"ר מסדיגורא שליט"א, כ"ק האדמו"ר מויז'ניץ שליט"א, הגר"נ קרליץ שליט"א, הגר"ח קנייבסקי שליט"א, הגרי"ש אלישיב שליט"א, הגראי"ל שטינמן שליט"א, הרב שמואל הלוי וואזנר שליט"א, הגרמ"י לפקוביץ' שליט"א, הגר"ש אוירבעך, הגר"נ גשטטנר, הגר"י הגר מויז'ניץ שליט"א, הגר"ש בעדני, הגר"מ צדקה שליט"א".

צריך למצוא את הדרך שתשלב

"אין ספק שלא ניתן לצאת כנגד כל האדמו"רים, צריכים לשבת ולשקול את הדברים בצורה נבונה ואחראית. לדעתי, מוכרחים למצוא את הדרך שתשלב מצד אחד את הרצון של הרבי ומצד שני שלא לצאת נגד האדמו"רים", אומר לשטורעם הרב זאב דב סלונים, חבר בי"ד רבני חב"ד ומרבני חב"ד בירושלים.

ביקשנו לשמוע גם את דעתו של הרב טוביה בלוי, רב קהילת חב"ד בנווה יעקב, והוא הסכים להביע אותה לא לפני שגילה שוב את דעתו כנגד האתרים החב"דים: "מדובר בדבר פסול ושלילי, כיוון שמי שרוצה לגלוש למקומות אחרים מקבל לגיטימציה באמצעותם. זאת בנוסף לתכני האתרים הכוללים רמה ירודה, תמונות נשים ותגובות של נערים בעילום שם, הכוללים פגיעות באנשים".

לגופו של עניין אומר הרב בלוי, כי דעתו שיש לבטל בעקבות המכתב את האירוע של שמחת בית השואבה בשיכון חב"ד, ולהמשיך לקיים את יתר האירועים בכל רחבי הארץ, וגם בירושלים עצמה, באיזורים לא חרדיים.

"ברור שצריך לקיים את הוראת הרבי לרקוד ברחובה של עיר, אך המטרה של שמחת בית השואבה הנערכת על ידי צאגו"ח בשיכון חב"ד, לזכות לא את אנ"ש אלא את היהודים החרדים המתגוררים במקום. כל השנים הושגה ב"ה המטרה הזו בגדול, הגיעו אלפי יהודים שומרי תומ"צ מכל החוגים ומכל הסוגים, רקדו איתנו וקיימו בכך את הוראת הרבי. יש לציין את הרב יוסף יצחק אהרונוב יו"ר צא"ח והמארגן הרב נפתלי רוט שהקפידו מאד על הפרדה מוחלטת בין גברים לנשים, עד למרחק של קילומטרים כך שלא הייתה שום אפשרות של תערובת.

בשנה שעברה, כאשר האיסור על אירועים מעין אלו יצא רק מרבנים ליטאים המשכנו כמובן את הוראות הרבי. כיוון שבשנה שעברה לא הצטרפו אדמו"רים לאיסור הזה, הגיע הציבור החסידי כולו ובעקבותיו גם ציבורים ניטרלים, והשתתפו באירוע.

השנה, כיוון שהצטרפו - משום מה - האדמו"רים ובתוכם גדולי ידידי ומעריצי הרבי, כמו האדמו"ר מגור, סדיגורא ועוד, לא נלך כעת להתווכח איתם, ודעתי שיש לקיים את האירוע במקום שאפשר להרקיד לא רק את אנ"ש אלא גם ציבור החרדי, כי אחרת את המטרה שלשמה הוקם העניין לא נשיג. במילים פשוטות: כיוון שכל שמחת בית השואבה בשיכון חב"ד נוסדה כדי לזכות את הציבור החרדי, אין כל עניין לכתחילה בזה אם אף אחד לא יגיע.

יתר על כן, אם נקיים את האירוע באותו מקום אנחנו נזמין באופן פומבי את ההכרזה שהציבור החרדי לא שומע בקול הרבי, וזה כמובן בניגוד לרצון קודשו של הרבי. אם יגיעו למקום רק אנ"ש ועוד נספחים כמו הציבור הדתי לאומי למרות שזה לא המקום שלו, המטרה לא תושג", אומר הרב בלוי ששב ומדגיש כי ביתר המקומות יש להמשיך את האירועים כרגיל, וגם בירושלים בעצמה, ניתן לעשות את האירועים במקומות המקיפים את הציבור הכללי, אך לא באיזור חרדי. "יש כאן עניין נוסף: הרבי הקפיד תמיד שלא להופיע בהתרסה כנגד גדולי ישראל אחרים".

הצעות ייעול של רבני חב"ד

בשיחה שקיימנו עם הרב אברהם מיכאל הלפרין חבר בי"ד רבני חב"ד ורב הגבעה הצרפתית, הוא אמר לשטורעם: "אסור לצאת נגד דעת גדולי האדמו"רים והרבנים, אפשר לעשות את זה במקום סגור כדי שיהיה ביקורת על הצניעות ולהביא טנדר שיוצב בחוץ וינגן מוזיקה ובכך נקיים את הוראת הרבי".

אחד מחשובי עסקני חב"ד בירושלים, הציע לשטורעם הצעת ייעול מעניינת: "לדעתי אפשר לקיים את האירוע בכותל המערבי, יש פה שילוב של רחובה של עיר, וגם המקום סגור יחסית ולא מכעיסים בכך אף אחד. תצרף לעובדה הזו שבכותל המערבי יש תמיד אנשים כי זה חג, והרי לך המתכון להצלחה".

רב אחר, מבכירי בית דין רבני חב"ד, שאינו תושב ירושלים, היה נחרץ יותר: "בשום אופן אין להפסיק את שמחת בית השואבה. נאמר: דברי הרב ודברי התלמיד דברי מי שומעין? יש לנו הוראה מהרבי ברורה לקיים ברחובה של עיר. בפרט שהשנה היא שנת הקהל. אסור בשום אופן לבטל את האירועים הנערכים ברחובה של עיר, על פי הוראת הרבי".

ח' בתשרי תשס"ט
מודעת הרבנים, היום בהמודיע
מודעת הרבנים, היום בהמודיע
 
הגב לכתבה

תגובות
79
1. רעיון
מדברי הרב בלוי:
"כל השנים הושגה ב"ה המטרה הזו בגדול, הגיעו אלפי יהודים שומרי תומ"צ מכל החוגים ומכל הסוגים, רקדו איתנו וקיימו בכך את הוראת הרבי".
האם זה נכון? לא בטוח.
אולי עדיף דווקא לעשות, והרי כבר שנים שאנשים לא מופיעים.
לפחות בהמשך לשנה שעברה להגביר את האחדות וה"מלחמה" על דברי הרבי בתוככי אנ"ש.
ח' בתשרי תשס"ט
2. רעיון
מדברי הרב בלוי:
"כל השנים הושגה ב"ה המטרה הזו בגדול, הגיעו אלפי יהודים שומרי תומ"צ מכל החוגים ומכל הסוגים, רקדו איתנו וקיימו בכך את הוראת הרבי".
האם זה נכון? לא בטוח.
אולי עדיף דווקא לעשות, והרי כבר שנים שאנשים לא מופיעים.
לפחות בהמשך לשנה שעברה להגביר את האחדות וה"מלחמה" על דברי הרבי בתוככי אנ"ש.
ח' בתשרי תשס"ט
3. המטרה של לשמח "רחובה של עיר" נמצאת בסימן שאלה גדול גדול
לחשוב בהגיון (קצת שכל מעבר לחכמה בינה ודעת לא יזיק...): 1. לא תהיה שמחה אלא מריבות חריפות. 2. לא ישאבו רוח הקודש אלא ח"ו יהיה חילול הקודש. כשם שקיבלנו שכר על הדרישה כך נקבל שכר על הפרישה. יש לערוך את שמחת השואבה ברחובה וברחבה של הכותל המערבי. שם נשמח אלפי יהודים, במיוחד בשנת הקהל שזה בדיוק מתאים לקיום הוראת הקהל של הרבי. שם גם יש לנו "נציג" רב המקומות הקדושים הרב שמואל רבינוביץ שבדיוק לעת הזאת הוא נקרא למלכות. שם נוכל גם להקהיל אנשים נשים וטף ובצורה מכובדת ולשמוח שמחה אמיתית וגם לקיים מצוות שמחה דאוריית לפי כמה דעות. עת לעשות לה' הפרו תורתיך - במיוחד שכאן זה לא הפרה אלא תקנה. ואני מזכיר שוב: קצת שכל לא יזיק....
ח' בתשרי תשס"ט
4. רעיון
בכניסת העיר מתחת הגשר בנו רחבה יפה -

אולי אפשר לעשות שמה משהו שנראה ספונטני (כמו הדלקת נרות חנוכה ) לא פורמאלי עם כל מיני נאומים וכו'
ח' בתשרי תשס"ט
5. ואין לדבר סוף!
היום זה שמחת בית השאובה,שהרבי הנהיג ורצה בכל מאדו שהדבר יעשה.
מחר זה מודעה חתומה נגד שאר המבצעים.

זה יביא ויגרור איסור אחרי איסור,ראשונים יהו שונאי הדת הלטאים,אחרהם יהו החסדים ,ומה נאמר אז!

יש לרבני חב"ד להתכנס ולדון בצורה כללית ובענים פקחות!
למה בוזניץ תלדות אהרן תלדות אברהם יצחק ועוד חצרות יש שמחות בתי השואבה,למה נגרע?
ובאם היה כזו הוראה מכבוד מרן בעל הבית שראל מגור זי"ע.היה המכתב הזה יוצא והיו נלחמים בכזו עוצמה.
[זיכרו את המאבק שהם עושים לגבי הקרנת המראות של הרבי ]
יש פה מלחמה כללית על הרבי..............
ח' בתשרי תשס"ט
6. קריאה והצעה לאנ"ש
מכיוון שהמצב הנתון הוא מאוד מורכב וכפי הנראה דעתם של רבני קהלות אנ"ש בירושלים נוטה לבטל את האירוע בשיכון חב"ד, ומאידך דבר ברור שדבריו של הרבי זי"ע נצחיים וקיימים לעד ודרישתו "לרקוד ברחובה של עיר עד שהרחוב גם ירקוד" בעינה גם עתה,

אשר על כן הנני להציע שבכל בתי כנסת אנ"ש בירושלים, בכל ערב מלילות חג הסוכות, החל מליל יום טוב הראשון של חג, יצאו כל אנ"ש לרחוב הסמוך לבית הכנסת, ללא הפגנתיות חלילה, רק מתוך רצון כנה ואמיתי למלא אחר הוראת נשיא וצדיק הדור, ופשוט לרקוד משך זמן, מתוך שמחה פנימית ואמיתית.

ואני תפילה שהשמחה הזו תפרוץ כל גדרי הגלות.
ח' בתשרי תשס"ט
7. יש לי שאלה:
באם היה כזו הוראה מאחד מאדמורי"ם לבית גור זה היה מתבטל???????..
ח' בתשרי תשס"ט
8. אבל אשמים אנחנו
אין דרך ואין זה רצון הרבי להלחם כנגד גדולי ישראל וכנגד המראי דאתרא של ירושלים,

ועל אף שדבר ברור שהעסקנים אשר ידם במעל, הייתה להם כוונה ברורה להלחם בליובאוויטש ונשיאה (אני כותב את זה מהיכרות אישית עם חלקם, שהם בעלי עבר עשיר של מלחמה בה' ומשיחו), אבל כמה שכואב הדבר, מאוד מאוד קשה להסביר לציבור שהמכוון הוא נגד ליובאוויטש, הציבור לא קונה את זה הפעם, בפרט שעל ההודעה חתומים גדולי תורה שנודעים גם כידידי ליובאוויטש (גור, סדיגורא ועוד).

אלא מאי, יש כאן כשל גדול של ההנהגה החב"דית, רבנים ועסקנים, שלא יודעים להחזיק קשר בריא עם גדולי ישראל, חסרי טיפת הבנה בדרכים לכך, אינם מוכנים להיוועץ במומחים לדבר, ולא יודעים לשדר כי האינטרס שלנו הוא לא מלחמה אלא הליכה בדרכו של הרבי,

נכשלנו בהסברה, נכשלנו ביצירת קשרים נכשלנו נכשלנו רבות

ביטוי נפוץ הוא בבתיהם של גדולי ישראל (ושוב פעם אני כותב זאת מידיעה) שהרבי מליובאוויטש היה גדול הדורות האחרונים ויש לו חסידים בעלי צורה שאינם בנמצא, אבל הנהגה חסידית רבנית - אין היום בליובאוויטש!

אך תוקפות אותי געגועים למשלחות המכובדות של רבני אנ"ש שפקדו את בתי גדולי ישראל וידעו כיצד להשמיע את דבר ה' ביד משה עבדו ברמה, לדבר בתוקף, אך בכבוד הראוי.

ועל אלה אני בוכיה, עיני עיני ירדה מים!!!

איך הפך קולו הקדוש של הרבי לקול דממה?!

למה לא השכלנו לייצג את ליובאוויטש בכרבוד ובהדר?!

למה כבודו של הרבי לא עומד אצל כולנו בראש כל סדרי העדיפויות?!
ח' בתשרי תשס"ט
9. והם נשמעו לרבי? ממש לא !
כאשר הרבי זעק מקירות ליבו, על החובה של נציגי אגו"י, לפרוש ולפעול בנוגע למיהו יהודי ושלימות הארץ, האם אז האדמו"רים החתומים, הרבנים החתומים סרו למרותו?? ממש לא!

רבותיי, תפסיקו ללכת שפופים, תפסיקו להיות מזוכיסטים, תפסיקו לרכוש כל העת רגשי נחיתות כה נחותים, תתחילו ללכת עם גב זקוף.

ובכל אופן צריך לחשוב על מתווה יצירתי, בכדי לגרום להצלחה ולא ח"ו להיפך.
ח' בתשרי תשס"ט
10. לדעתי הסוף יהיה פשוט מאד!!!!
המשיחיסטים יתפסו את הבמה תרתי משמע.
ח' בתשרי תשס"ט
11. כל הכבוד לאדמורים
עכשיו יבואו המשיחיסטים וירקדו עם דגלים צהובים בשיכון חב"ד, וכך יהיה פחות צניעות ופחות יהדות.
וזה יהיה מן "פתרון" נח לכל הצדדדים: חבד השפוייה, המשיחיסטים, החרדים וכו'.
ח' בתשרי תשס"ט
12. המשיחיסטים לא סופרים את האדמו"רים מסנטימטר
מי הם לעומת משיח?
ח' בתשרי תשס"ט
13. המשיחסטים גם לא צריכים מחיצות
שכן אנחנו כבר בקיום הייעוד של נקבה תסובב גבר. כי המשיח כבר הגיע.
ח' בתשרי תשס"ט
14. הסיפור לא פשוט
צריך לחשוב מבחינה טכנית, הרי האירוע מיועד, כמו שאמר הרב בלוי, לציבור החרדי בלבד, ולא לאנ"ש. מה הטעם לעשות את האירוע אם אף אחד לא יבוא? סתם בושות ואף אחד לא יקיים את ההוראה של הרבי בכך.
ההוראה של הרבי הייתה "שהרחוב ירקוד", לא שצא"ח ירקידו. ואם הרחוב לא ירקוד, במילא מוכרחים להעביר את האירוע למקום אחר.
ח' בתשרי תשס"ט
15. הרב בלוי
מוביל בגאון את מהפכת הליקוק של חב"ד לגור.
הידיעה הזו היא עוד שלב שלו בדרך אל היעד הנכסף (יחידות נוספת בת 40 דקות!).
ח' בתשרי תשס"ט
16. חב"ד תבטל את ה'מצוה טאנץ'
הם מבטלים לנו אנו נבטל להם.

רבני חב"ד יוציאו קריאה מנומקת, לבטל את ריקוד המצוה טאנץ, בו החתן וקרובי משפחתו, האדמו"רים וחשובי הרבנים, רוקדים עם חבל שמחובר לכלה, בפני קהל ההמונים.

זה נקרא צניעות?

ואולי שסוף סוף רבני הליטאים יתעסקו בבעיות הצניעות שלהם, כמו למשל ההליכה הקבועה לחופי הים בימי שישי, וברור שלא כולם שומרים על גדרי הצניעות, ואוללי שסוף סוף רבני הליטאים יאסרו את הטיולים למקומות בהם כולם יחדיו מטיילים ומתרחצים.

אתן דוגמא, חרדים רבים מטיילים באיזור הצפון, בבקעות ובהרים, ומפעם לפעם נפגשים בנחלים שופעי מים בהם קורה שמתרחצים גברים וגם נשים, אז למה לכם לטייל במקומות אלו.

אלא מאי? אתם מתעקשים לאסור רק את מעשי חב"ד, ולא את מעשיכם.
ח' בתשרי תשס"ט
17. צריך עיון גדול
איך זה שכל אדמורי"ם אלו חתמו נגד המפורסם בכל העולם ובכל קצוי תבל בקשתו ודרישתו של רבינו לרקוד דוקא ברחובה של עיר! צע"ג איפו השפעת עסקני חב"ד בכוון זה שאלו לא התחשבו כלל וכלל בדעתו הקדושה, בושה וחרפה הוא וקולר תלוי אך ורק על אנשי ועסקני חב"ד על בזיון וזלזול בדרישתו הק', פלאי פלאים!!!
ח' בתשרי תשס"ט
18. מסכים
הנני מסכים עם מה שמגיב # 8 ויש להוסיף עוד כהנה וכהנה בכוון זה.
ח' בתשרי תשס"ט
19. תשובה כהלכה למגיב 7
אף אחד לא יכול לכפות על חסידי גור לנהוג היפך הוראת רבם ואף אחד לא יכול לכפות עלינו לנהוג היפך הוראת הרבי זי"ע.

אבל ההבדל הוא פשוט, חסידי גור לא דורשים מאיתנו שנציית להוראת רבם. אנו לעומת זאת, כן פונים אליהם ואל כלל ישראל שירקדו ברחובה של עיר בהתאם להוראתו של הרבי, כעת שרבותיהם הורו להם אחרת, אין כל טעם שנערוך עבורם אירוע.

אנחנו חסידי חב"ד יכולים להמשיך כבכל שנה לרקוד ברחובה של עיר.

אף א' לא כופה עלינו את דעתו, כל אחד מורה לתלמידיו כיצד לנהוג.
ח' בתשרי תשס"ט
20. צריך לאסור את הריקודים אחרי קידוש לבנה
בכל קהלות ישראל נוהגים לרקוד במחול (מעגל) אחרי קידוש לבנה, והנה האמת לא תהיה נעדרת שהדבר גורם לתעורבת של אנו"נ המבקשים לעבור ומחמת המחול נאלצים להדחק יחדיו בשולי הרחוב ומה עוד שישנם כאלו שעומדים וצופים והוכח שהדבר גורם לפריצות וכו', וע"כ מכאן ואילך יש לאסור את הדבר.
ח' בתשרי תשס"ט
21. קשקוש
קשקוש אחד גדול, נירפים אתם נירפים על כן אתם אומרים כו'! בהכרח להמשיך לרקוד ברחובה של עיר כדרישתו של רבינו, מובן ופשוט בנפרד כרצונו הק' בכל כיוצא בזה, ואפשר לסדר את זה בקלות! רק צריכים השתדלות בזה, ופשוט שאם רוצים לנוח בשקט יותר קל לבטל דבר של "יידשקייט" ולבלבל העולם שזהו מפני סיבות משונות שאינם נכונות כלל וכלל, ונכונות רק כשרוצים ללכת לישון ולאכול! והמבין יבין!
ח' בתשרי תשס"ט
22. ר' טוביה
חכה חכה שיוסל יקרא את הידיעה ויראה איך פירגנת לאהרונוב...
ח' בתשרי תשס"ט
23. למגיב 22
לר' טוביה יש מטרה אחת והיא לבטל את השמחת בית השואבה בשיכון חב"ד בירושלים (שכמובן מטרה זו היא מטרת משנית בתוך המטרה הכוללת של כבוד הגה"ח הנ"ל, ועיין תגובה 15), ולכן הטקטיקה שלו כרגע היא לשבח את אהרונוב, שהוא כידוע זה שיקבל את ההחלטה האם לקיים את שמחת בית השואבה בירושלים או לא (מצד היותו יו"ר צאגו"ח, הגוף המארגן, ומצד העובדה שכל רבני חב"ד בכיס שלו).
על כן אני בטוח שיוסל בלוי יקבל בהבנה את העניין הזה שהוא שיבח את אהרונוב.
ח' בתשרי תשס"ט
24. חבר'ה
ערב יום הכיפורים, צריך להיזהר בכבודם של גדולי הדור.
ח' בתשרי תשס"ט
25. אך ורק רבני אנ"ש הם המחליטים
בכל זאת לא בתור רב ברצוני להעיר שתי הערות קצרות
א. התהלוכה לוויליאמסבורג שנתקנה ע"י דער רבי דער שווער ולכן הרבי לא רצה לבטלה ונתן ההחלטה בידי הרבנים עיי' מענתו הק' ניסן תשל"ח וכן שיחת אחש"פ אז
ב. באם ח"ו בירושלים עיה"ק לא ניתן יותר להפוך רחובה של עיר לרשות היחיד דמלכו של עולם עיי' ריבוי השיחות דשמחת בית השואבה החל מתשמ"א אז רח"ל סופו מי ישורנו הן בירושלים עיה"ק והן בשכונת המלך ואל תפתח פה ח"ו ואין לנו להשען אלא על אבינו שבשמים יבוא בעל הכרם כו' ואנו החסידים זועקים מקירות הלב עד מתי?! רצוננו לראות את מלכנו משיחנו קורא מתחילת אלה הדברים על בימה של עץ בעזרה בביהמ"ק השלישי בהקהל תשס"ט
ח' בתשרי תשס"ט
26. על שמחה, קדושה וטהר ומה שביניהם
לתשומת לב הרבנים והעסקנים החפצים להרבות קדושה וטהרה בישראל, דברי הרה"ק ר' אהרון הגדול מקארלין זי"ע, מתוך הקדמת הפוסק האחרון, הגאון החסיד רבי אברהם חיים נאה זצ"ל לספרו "שיעורי מקוה":

עצבות איז דאך קיין עבירה, אבער דער טימטום הלב וואס עצבות פארשטעלט קען ניט פארשטעלען די גראבסטע עבירה, מקוה איז דאך ניט קיין מצוה, אבער וואס מקוה ברענגט צו גיטען קען דאס די גרויסע מצוה ניט ברענגען. ע"כ.

נקודת העניין, שעצבות וטומאה הולכים יחד ולהבדיל שמחה וטהרה הולכים יחד.

ואין זה סתם ווערטל, אלא יודע זאת כל מי שמתעסק עם בחורי ישיבות ואולי אף כל מי שהיה פעם בחור... שבשביל להתחזק בקדושה וטהרה מוכרחים להיות בשמחה. וד"ל.

והדברים עתיקים ואין להאריך במקום הזה.
ח' בתשרי תשס"ט
27. אינני מבין כלל כל העיסוק בזה
אפשר למצוא את הפתרון היצירתי ביותר והוא: שיעשו אירוע ברחובה של עיר, בשיכון חב"ד, לגברים בלבד. ללא אפשרות לנשים כלל.
ואז, גם הרחוב ירקוד, גם צא"ח ירקוד, גם הרבנים ירקדו וגם הר"ט בלוי שליט"א ירקוד, והכל על מקומו יבואו בשלום.
ח' בתשרי תשס"ט
28. לכל המגיבים הנצחניים
אף אחד לא הורה לנו חסידי חב"ד להפסיק מלרקוד בשמחת בית השואבה ברחובה של עיר. אנו נמשיך לבצע את הוראת הרבי בלי כל פקפוק.

דבר אחד עלול להשתנות, שאם עד כה ניסנו גם למשוך את הציבור הכללי שיקיים את הוראת הרבי, זה עלול להפסק.

אבל אנ"ש, מאי קמ"ל, פשיטא שנמשיך לקיים את הוראת הרבי.

(ולתוספת ביאור: עיין בתגובה 6).
ח' בתשרי תשס"ט
29. דבריו של בלוי על האתרים
מצחיקים למדי
ח' בתשרי תשס"ט
30. אסור ברחובה של עיר?
אז שלא יעשו בכלל. אין שמחה כהתרת הספיקות
ח' בתשרי תשס"ט
31. לא הבנתי
לא קראתי את התגובות וייתכן שכבר הגיבו כמוני, אבל לא הבנתי למה "נצטרך" למצוא פתרונות? יעש לנו הוראה של הרבי. נקודה. ואם יצאו נגד מבצע תפילין מחר? גם אז נצטרך למצוא פיתרון? די עם הגלותיות. אנחנו שונים, ממילא לא בסופרים אותנו ממטר. תפסיקו להתיפיף.
ח' בתשרי תשס"ט
32. להרב בלוי עם כל הכבוד וההערכה
תתעורר ותריח את הקפה.
ח' בתשרי תשס"ט
33. על השימוש באינטרנט אליבא דהרב בלוי
אולי יכולת להגיד את זה לפני 10 שנים. היום זה חלק מהחיים, עובדה. הרבי בעד שימוש בהיי טק, יש צורך לייעל בהחלט, במיוחד בכל הקשור לתגובות, אהבת ישראל וכדומה. אבל להחרים ולאסור? אין זה דרכינו, זה לט יעיל ואין צורך
צריך למצוא פתרונות לעבוד עם זה שכל האתרים יגרמו אך ורק לכבוד ליובאוויטש ואחדות.
ח' בתשרי תשס"ט
34. תגובתו של הגר"ט בלוי הכי קולעת
ללא נחיתות. ללא התנצלות. ללא התנצחות. פרקטי, פשוט ולעניין.

כמו אומר לשאר הציבור החרדי: לא רוצים, לא צריך.
ח' בתשרי תשס"ט
35. לשטורעם
מדת אמת! כל הכבוד שפירסמתם את דברי הרב טובי' בלוי-למרות שדאיני מסכים אתו- נגד האתרים החב"דיים וכעיקרון נגד עצמכם.
ח' בתשרי תשס"ט
36. "אסור לצאת נגד דעת גדולי האדמו"רים והרבנים"
רק שזה לא יפריע למועמד החב"די לרבנות העיר ירושלים...
ח' בתשרי תשס"ט
37. מגיב מספר 6. צודק
מכיוון שהמצב הנתון הוא מאוד מורכב וכפי הנראה דעתם של רבני קהלות אנ"ש בירושלים נוטה לבטל את האירוע בשיכון חב"ד, ומאידך דבר ברור שדבריו של הרבי זי"ע נצחיים וקיימים לעד ודרישתו "לרקוד ברחובה של עיר עד שהרחוב גם ירקוד" בעינה גם עתה,

אשר על כן הנני להציע שבכל בתי כנסת אנ"ש בירושלים, בכל ערב מלילות חג הסוכות, החל מליל יום טוב הראשון של חג, יצאו כל אנ"ש לרחוב הסמוך לבית הכנסת, ללא הפגנתיות חלילה, רק מתוך רצון כנה ואמיתי למלא אחר הוראת נשיא וצדיק הדור, ופשוט לרקוד משך זמן, מתוך שמחה פנימית ואמיתית.

ואני תפילה שהשמחה הזו תפרוץ כל גדרי הגלות.
עכ"ד המגיב הנ"ל.

המשפיעים המבוגרים שבקרב מחנינו מספרים אודות חג הסוכות אצל הרבי נ"ע, כשאחר ההתוועדות עם הרבי נמשך התוועדות עם ר' מענדל פוטרפאס ע"ה וכדו' כששאחר זה יצאו לרחוב העיר לריקוד סוער וחסידי, והכל מתוך הלב פנימה.
הרבי אף פעם לא אמר להביא זמרים וכדו', אלא לשמח יהודים, ומתוך שמחה אמיתית, דומני שג'רופי עם כל הכבוד לו וכן שאר הזמרים אין בכוכם לשמח לבבות אלא להרתיקם, אך שמחה אמיתית זוהי כשחסידים רוקדים וכשזה באב מתוך ליבם בלי רקע של גרופי שוואקי וכל האלו.
צודקים אדמור"י ורבני קהילות החסידים הכללית וראי' שאף האדמורי"ם הנמנים על מעריציו וחסידיו של הרבי נבג"מ (כגון סדיגורה, גור, ויזניץ ר' ישראל) יצאו חוצץ כנגד זה. הם יצאו כנגד כל הזמרים האלו, אך באם יבואו ויגידו להם את אותו דבר שאמר מגיב 6 בוודאי ובוודאי שתעלוץ ליבם ואכן זהו כוונת מלכנו משיחנו כ"ק אדמו"ר - אשר גם הרחוב תרקוד עמנו - וזוהי אך בשמחה חסידית אמיתית.
ח' בתשרי תשס"ט
38. על בי"ד רבני חב"ד להחליט!
השיקולים של המגיבים לכאן ולשם עם כל הכבוד לכאו"א. אבל הדבר הפשוט בכגון דא, שהרבי היה מפנה לבי"ד רבני חב"ד באה"ק, ולכן עליהם לשבת על המדוכא ולדון בכובד ראש את כל ההיבטים.
ח' בתשרי תשס"ט
39. אולי כדאי לבדוק אם האדמו"רים באמת יודעים על מה חתמו
אני לא בטוח שהאדמו"רים חתמו על המודעה, משום שהם החליטו על כך. אלא עסקנים החתימו אותם, או אולי אפילו אמרו להם דברים לא נכונים. וכבר ראינו דברים מעין אלה בעבר, ועי"כ גרמו לשנאת חינם מיותרת. אני בטוח שהמודיע מקפיד להדפיס רק מודעת שיש מאחוריהם אחריות על אמיתותם של דברים.
אין הדבר אלא רק בכדי לעורר שנאת חינם, בקרב הצבור החרדי, כלפי חב"ד. והם שתמיד מנופפים בבין המצרים על לימוד הלכות לשון הרע ואהבת ישראל, לא מתנהגים כך ובעיקר כשמדובר ברבי ובחסידות חב"ד. וזאת אף, שאחרי ג' תמוז כולם מודים בגדולתו של הרבי, חוץ מכמה עשבים שוטים, המשטים בגדולי ישראל ומטרידים את עבודת הקודש שלהם, וכנראה שנעלם הדבר מעיניהם. ואין לדעת מה ילד יום, שהרי אותם גורמים שהחתימו, בבוא יחתימו גדולי ישראל נגד דעתם של אותם שחתמו במודעה נגד שמחת בית השואבה.
וכן באשר לעסקני חב"ד, כבר היו דברים מעולם, שחסידי חב"ד שעסקו במבצע תפילין, וגורמי עיריה, בשיתוף עם קבוצות אנטי יהודיות ואנטי חב"ד, התנגדו למבצעים הקדושים, עסקני חב"ד הרימו ידיים, והניאו אותם להמשיך במבצעים, אך עקשונתם של עושי דברי הרבי, שלא נכנעו, גרמה לכך שאותם גורמים, הפסיקו בפעילותם.
כאןן, במקרה זה, שמחת בית השואבה, נראה הדבר שאותם גורמים רק מנסים לראות את תגובתם של חסידי חב"ד ושל רבניהם. ואין לנו לתת יד לדבר. ולא לתת לדבר תקדים. כי אז כל פעולה חב"דית באשר היא, שלא תמצא חן בעיניהם של אותם גורמים, כבר ידאגו להביא את חתימתם של גדולי התורה והחסידות, וזאת אך ורק בכדי למנוע כל פעולה שהיא.
להעיר שכל גדולי הליטאים, הנמנים בין גדולי מחזירי התשובה, הרי בתחילת דרכם התנגדו לצאת לרחובה של עיר ולקרב יהודים, והיום הם נוהגים כך ובריש גלי ואין פוצה פה ומצפצף (ואחדים מהם אף יודו שהם למעשה מחכים את חסידי חב"ד).
וכל אותם רבני חב"ד, שמעדיפים להרים ידיים עדיף שיתייעצו קודם עם רבנים נוספים, וייצאו בהחלטה משותפת ומגובשת. ולא לתת יד לאותם גורמים מפוקפקים.
ח' בתשרי תשס"ט
40. הצעת המשך לתגובה הנבחרת
שמערכת מכובדת כמו "לקראת שבת" תערוך קונטרס משיחותיו של הרבי זי"ע אודות שמחת בית השואבה, ולהפיץ בכל הריכוזים החרדים ומי יתן והדברים יתקבלו על לב הקוראים, או אז יצאו כל מתפללי בתי הכנסת לחוגיהם, לא"ד חב"ד, לרחובה של עיר וירקדו כל חצר וחוג לפי מנהגו וסגנונו עד שתראה ירושלים כולה כמדורת אש להבה של שמחה ואז באמת "הרחוב גם ירקוד".

ואם צא"ח בירושלים יפיצו מודעות מנסחות היטב - מה טוב.
ח' בתשרי תשס"ט
41. להפיץ בריכוזים החרדים!
הדור הצעיר של החרדים בחלקם הגדול אינם מודעים כלל שהרבי הוא זה שתיקן לרקוד ברחובה של עיר. הציבור בטוח שיש כאן 'מקולקלים' שמנסים להכניס פירצה והוללות לשכונות החרדיות.
חייבים להפיץ בכל הריכוזים החרדיים את דעתו הקדושה של הרבי בענין, וכן מכתב מבי"ד רבני חב"ד, באופן כזה שכולם יראו וידעו שצד הקדושה עומד במרכז הענין.
ח' בתשרי תשס"ט
42. מנין ההתרגשות הזאת?
כנראה שהכותבים לא רואים פעמיים בשבוע כל מיני קול קורא'ס שאינם עושים שום רושם, אבל שום רושם, על אף אחד. גם הכרוז הזה הוא חיבור של פתקים של כל מיני "מצטרפים" ולא עשוי מעור אחד.
עוד דבר ראוי מאוד לתשומת לב: לא חתומים כאן, האדמו"ר מסלונים.לא חתום האדמו"ר מבלז בני ברק. לאחתום הגאון ר' שאול אלתר. לא חתום הגאון ר' דוב וייס. לא חתום הגרמ"מ הגר. ועוד ועוד. נא ונא לא להתרגש! ולר' טוביה בלויא נציע לנצל נושאים אחרים להתפרסם באינטרנט "הפסול".
משה
ח' בתשרי תשס"ט
43. כל זה קרה בגלל
שהמארגנים לא עמדה לעיניהם כבוד הרבי אלא כבודם האישי וכו
ח' בתשרי תשס"ט
44. חייבים לערוך מתקפת הסברה !!! למען כבוד הרבי!!!
על כולנו להתייצב למלחמת הסברה בתוככי הציבור החרדי להסביר שיש כאן ענין אידיאולגי לרקוד דוקא ברחובה של עיר, כמובן בתכלית הצניעות.
לפחות להוריד את הרושם שמנסים אחרים ליצור כאילו חב"ד מנסים לקלקל את הציבור. להיפך אדרבה, יש כאן ענין נעלה וקדוש, ואיזה ביטויים גדולים הרבה התבטא על גודל הענין...
ח' בתשרי תשס"ט
45. סגולה גדולה ונפלאה!!! - זה יכול מאד לשכנע...
הציבור היום מאד אוהב 'סגולות'. ח"י רוטל... נשמת... וכו' וכו'.
צריך לפרסם בשכונות החרדיות על ה'סגולה הגדולה והנפלאה' לרקוד בשמחת בית השואבה ברחובה של עיר דוקא, סגולה להיוושע בכל הענינים בגשמיות וברוחניות.
ח' בתשרי תשס"ט
46. מה היה קורה בבית המקדש
אני מתאר לעצמי שאותם רבנים ואדמו"רים, היו נשמעים לקנאים. והיו מבקשים לבטל כל דבר שאינו נראה בעיניהם, בעניני עבודת בית המקדש.
ואולי גם היו מחליטים מי יהיה הכהן גדול, ומי יקריב קרבן, ואולי היו מקימים וועדים מיוחדים לעניני קרבנות, צניעות בבית המקדש, ועוד לפי יד הדמיון הפורה והמושחת, ואלי גם היו מבטלים את שמחת בית השואבה, והקרבת קרבנות. וגם היינו עידים להפגנות סביב בית המקדש.
ומה עם הכהנים (רבנים) - חלק היו משתכנעים, וחלק היו עקשים.
אך אנו חיילי בית דוד צריכים לזכור שיש בידינו שליחות, ולא לוותר על שום ענין, ממה שהורה לנו הרבי. שזהו דרכו של הבעש"ט האר"י ועד לרשב"י ועד לכל הנביאים עד משה רבינו, ואין לנו להתפעל משום גורם, ולגלות נמיכות קומה (ומי שמרגיש שכך צריך לעשות, ישאל את רבותיו כיצד רפואתו).
וכמו שהם לא מתביישים, לעשות דברים שנוגדים את דרך החסידות ואף הכללית, ובאיצטלה של קנאות הם מעדפים לנהוג כמנהג אבותינו בידינו ועד לאנשי כנסת הגדולה, והכל כדי לבטל את דברי האר"י ז"ל והבעש"ט. כך גם אנו, לא צריכים להתבייש מפני אותם מלעיגים. אנו צריכים להמשיך בדרכנו ולזכור שכל מטרתינו היא הכנת העולם לביאת המשיח במהרה בימינו אמן.
ח' בתשרי תשס"ט
47. 42 לא להתרגש...
לקחת את כל המפולגים ברשימה שלך יחד עם עוד רבנים שאינם קיימים ויש לך פתרון "לא להתרגש"

חחחח

הצחקת אותי.
ח' בתשרי תשס"ט
48. האדמו"ר מויז'ניץ לא חתם
כתבתם כמה פעמים שהאדמו"ר מויז'ניץ חתם על המכתב

חיפשתי כמה פעמים ולא מצאתץי את חתימתו, אולי תעזרו לי לחפש?
ח' בתשרי תשס"ט
49. תגובה מאולצת
לא הייתי מגיב. אבל: תגובה 42 היא קנטרנית וילדותית, וכנראה לא נכתבה ע"י איש חב"ד וד"ל. מי כתב את הכתבה שהאדמ"רים עד כה לא חתמו כו'. זה נכון לגבי האדמו"רים מגור מסדיגורה מצאנז, אבל לא נכון לגבי האדמו"ר מבלז שהיה הראשון שיצא נגד זה אשתקד, והוא כן ידע שהכוונה למנוע בעד חב"ד, ומי שיש לו ספיקות נא יעיין בכל כתבי העת שלו ויראה. אז לא צריך לכלול את כולם יחד. ברור שלמשל כ"ק האדמו"ר מסדיגורה או כ"ק האדמו"ר מצאנז או כ"ק האדמו"ר מסרט, כ"ק הרה"צ ר' ישראל מויזניץ לא ידע על מזימת העסקנים שאחד מהם הוא אגב אחיין של ר' טובי' בלוי, ועוד לא מאוחר שרבני בי"ד חב"ד יבקרו אצלם להסביר להם את האמת,כדי שמחר לא יחתמו על איזה כרוז "תמים".
גדולי ישראל שכן מבינים ענין באמת לא חתמו. לא האדמו"ר מערלוי שליט"א, האדמו"ר מבויאן שליט"א, האדמו"ר מאמשינוב שליט"א, האדמו"ר מלעלוב שליט"א, האדמו"ר ממחנובקה בלז שליט"א, האדמו"ר מרחמסטריווקא שליט"א, האדמו"ר מבוסטון שליט"א, האדמו"ר מטלנא שליט"א, האדמו"ר ממאקאווא שליט"א ועוד. בזה גם אני מסכים שלא צריך להתרגש מכרוז של ר' שמואל אויערבך וכו'. אנו אין לנו אלא דברי בן עמרם, ורבני בי"ד חב"ד הם הם שיקבעו לאנ"ש ולא כל מיני "רבני קהילות" שאיןלהם סמיכה וכו'.
ח' בתשרי תשס"ט
50. נראה שהאדמו"ר מסערט ויזניץ שליט"א חתם ולא האדמו"ר מויזניץ שליט"א
ח' בתשרי תשס"ט
51. לא את כולם זה מרגש
ח' בתשרי תשס"ט
52. פיתרון
אולי יכריזו כי שמחת בית השואבה מיועדת לגברים בלבד
ח' בתשרי תשס"ט
53. מה אחרים יעשו?
מעניין כיצד ינהגו אחרים, מוצאי שמחת תורה של אגודת ישראל, שנה שעברה צפצפו על קריאות מעיין אלו, ומה יהיה בבני ברק פתח תקוה.
נראה לי שהמודיע הרבנים והקנאים מצאו להם עיסוק המתאים ל"אהבת ישראל" בערב יום כיפור, וזה מראה על צדקותם ומטרתם (כמון שלא באתי להכליל, מן הסתם חלקם חתמו בתמימות או הוטעו).
ח' בתשרי תשס"ט
54. יצחק אחימאיר
את ההוראה של הרבי חייבים לקיים. ברחובה של עיר, ובפרט בשנת הקהל!! עלינו לעשות את זה כפי רצונו של הרבי בצניעות הכי גדולה. אין לוותר על ענין כל כך נעלה בשום פנים ואופן. באם יאמרו לא להניח תפילין ליהודים במבצעים האם גם אז נעשה זאת. אם יאמרו לנשותינו ללכת בלי פיאות האם נעשה גם זאת. מה קורה לנו. מבלי לפגוע בשום יהודי ח"ו. בפרט שאני הייתי בירושלים בשנה שעברה ובין הגברים ולידם לא היתה אשה אחת. חד משמעית. לפי דעתי זה עסקנים... שמסובבים כל מיני רבנים וכיוב"ז ומשקרים עליהם ולא אומרים להם את האמת. חובה וזכות היא לנו לעשות זאת ברבים, וברחובה של עיר פי כמה וכמה ממה שהיה בשנה שעברה ובכפליים לתושייה. יש לארגן הסעות מריכוזי חב"ד ולהגיע ליושלים לשמחת בית השואבה לקידוש ה' ולקידוש שם ליובאוויטש.
ח' בתשרי תשס"ט
55. שיבטלו הם קודם!
נראה את אגודת ישראל מבטלת את הכינוסים שלה בי"ם ב"ב פ"ת[להזכרכם השנה זו שנת בחירות וזו הזדמנות לכלל המועמדים להופיע]
לא רואה אותם מבטלים את כינוסי הבחירות!
הכל זו תולדה של שנאה לחב"ד ולעומד בראשה עט"ר מאיר דרכנו הרבי.האם היו מעזים לדרוש מהרב עובדיה יוסף שיבטל את הכינוסים שעורך ?
כמו שבבית של הרב עובדיה לא מתרגשיםמהחתימות,כי מרן הורה ועל פיו ישק כל דבר,כך אנחנו צרכים לא להתיחיס ולענות ועישית ככל אשר יורך.זה לא רק בלהצביע בבחירות!!!
פשוט מאוד יש לנו הוראה ואנחנו שומעים למשהרבי ציוה.
ח' בתשרי תשס"ט
56. ל45
רעיון נחמד: "רקדתי 40 דקות במשך איקס שנים בשיכון חב"ד ונושעתי.
על החתום
עמית, מנחם ג', פרידמן מצפת ועוד כוכבים
תראו מה שעשו לשמלצר בארה"ב על סתם הופעה, אל תתפתו. זה ענין ק' של הרבי, זה הקהל. יענע הקהל שכל בית כנסת חב"ד יצא עם ה20 מתפללים החוצה וירקדו. געוואלדיג. א הקהל איד !
ח' בתשרי תשס"ט
57. תכנסו תראו למי מותר לערוך שמחת בית השואבה!
ח' בתשרי תשס"ט
58. חשוב מאוד לקיים את שמחת בית השואבה
לכן מה שצריך לעשות זה לחפש דרכים להשפיע על כל אותם הרבנים החתומים. שמחת בית השואבה היא הוראה של הרבי, ובכח הרבי אפשר בעזרת ה' להתגבר על כל המניעות והעיכובים, באופן של "לכתחילה אריבער", שגם אותם הרבנים שנגד חב"ד יוציאו מכתב תמיכה בשמחת בית השואבה. אבל צריך בשביל זה לעשות השתדלות בדרך הטבע ולחפש דרכים איך לפעול את זה.
ח' בתשרי תשס"ט
59. הצעה חשובה לסדר היום
שיצא כרוז בחתימת כבוד רבני וראשי ישיבות ומשפיעי חב"ד נגד המנהג הפסול בישיבות הליטאיות שבחורים רוקדים סביב הכלה ואף אחד לא מוחה. נגד חגיגות ה"מצוה טאנץ" בחצרות חסידים כשאנשים ונשים יושבים בלי מחיצה כלל ואףאחד אינו מוחה, ולפרסם במודעות ענק בחוצותירושלים ובני ברק!
ח' בתשרי תשס"ט
60. איפה יש חומר הסברה לציבור?
האם אפשר לקבל חומר הסברה כדי להפיץ בציבור החרדי?
אם כן היכן? מישהו יודע?
ח' בתשרי תשס"ט
61. ויהיו בעינינו כחגבים וכן היינו בעיניהם
ב"ה

רבינו נשיא דורנו דרש וריבוי פעמים ששמחת בית השואבה תהי' ברחוב דוקא, עד שהרחוב ירקוד, יש לנו בעיה שאין ברצוננו לצאת נגד שאר הרבנים והאדמורי"ם, לזה יש פיתרון, אם רוצים לא לצאת נגד הרבנים שלהם, זהו כשלא מזמינים את החסידים לבית גור או לבית בעלז וכיו"ב, אבל אנו אין לנו אלא דברי בן עמרם, הייתכן שלא נקיים הוראה מפורשת של הרבי שחזר על זה רבות פעמים? שומו שמים!!!

יחד עם זה צריכה להיות זהירות כפולה ומכופלת בענין הצניעות, וצריך לשים שומרים "ועד המסדר" שישמרו על גדרי הצניעות בהקפדה.

אחד השלוחים מאה"ק
ח' בתשרי תשס"ט
62. לראות מה יכולים לעשות
הדבר הראשון צריך לילך לאדמורי הנ"ל ולדבר איתם אפשר הרעימו אותם ואפשר הם בכלל לא אמרו כלום רק השתמשו בשמותם שידעו שלא ילכו נגד זה ב) אפשר הם לא יודעים מה שהרבי אמר על זה והם יחליפו עמדתם. ג) הם יוצאים לכל דבר שהרבי כן סבר לעשות. ד) הם התחילו לעשות שמחת בית השואבה בחצרותיהם
ח' בתשרי תשס"ט
63. מי הם בכלל ?
1. ... שלא יטיף לאף אחד מוסר-בוגר צה"ל
2. ... - קורח של דורנו מי הוא בכלל
3. הרבנים הספרדיים- למי שיודע בזמנו בחתונות ספרדיות ישבו מעורב.
ח' בתשרי תשס"ט
64. אין זה חידוש
אין זה חידוש גם בבית המיקדש היה פריצות אבל הבינו שלא מבטלים את זה אלא "ועשו תיקון גודל" וד"ל
ח' בתשרי תשס"ט
65. קריאה: לבטל את עצרות הבחירות!
הן גורמות לבעיות חמורות של צניעות.

הן משחיתות את המידות בכך שיוצרות סגידה למועמדים שהנם לא יותר מעסקנים.
ח' בתשרי תשס"ט
66. העצרת של אגו"י בככר השבת לא בוטלה בגלל צניעות
העצרת שבשנותיה היפות יותר הייתה גורמת לחוסר צניעות משווע ולו רק סביב מכונות השערות סבתא... התבטלה אך ורק בשל חוסר עניין של הציבור.

בעשור האחרון נוטלים בעצרת חלק בין מאתיים לשלש מאות איש בלבד, עד כדי כך שמידיעה המשטרה תמהה על מה ולמה סוגרים את ככר השבת בשעת לחץ זו של מוצאי חג.

בשביל זקני אגו"י זו הייתה הזדמנות נאותה לרדת מהעץ בצורה מכובדת ולבטל את העצרת מבלי להתבזות ואף לקצור שבחים על ציות כביכול לרבנים.

יש לחלק בין עצרת פוליטית מיזערית זו לחגיגת רבבות בשמחת החג בקדושה וטהרה.
ח' בתשרי תשס"ט
67. Lg b'omer
maybe we should ban the lighiting of the Bonfire on Lag B'omer in Miron as well as all over the world because it causes TA- Aruves R"L
ח' בתשרי תשס"ט
68. הוראה של רבינו נשיא דורינו
אנחנו לא לוחמים נגד האדמורי"ם - הם לוחמים נגד הוראת רבינו נשיא דורינו.
זה לא פעם הראשון - וידוע שיחת רבינו בנוגע הרבי הריי"צ כשהיה בפולין: ויקנאו בו אחיו.
אנו אין לנו אלא דברי רבינו נשיא הדור
ח' בתשרי תשס"ט
69. נגד הוראת הרבי
זה לא יכול להיות "גדולים" אם הם לוחמים נגד הוראה של הרבי נשיא הדור!
ח' בתשרי תשס"ט
70. The Rebbe would never care about
the Isur and they dont care about chabad.... we have are own rabbonim let them decide

Gur Vishnitz Kloizenberg etc. all of them want to give back land for peace, should we care what they say when they stop a simchas Bais Hashoiavah???
ח' בתשרי תשס"ט
71. שערוריה: הכיצד נעשה מעשה בי"ד ללא דרישה וחקירה?!
גדולי התורה החתומים על המכתב כותבים (או לייתר דיוק חותמים על ניסוח של עסקן פלוני או אלמוני הכותב) שמודעה זו יונקת את כוחה מחובת ביה"ד להשגיח ברגלים וכו'.

וכאן הבן שואל: הכיצד נעשה מעשה בי"ד, יצא פס"ד וכו', ללא דרישה וחקירה?! ללא שמיעת דעתו הק' של רבן של ישראל זי"ע, כפי שמן הסתם היו משמיעים רבני חב"ד, לו רק נדרשו לכך?!
ח' בתשרי תשס"ט
72. למה רק אתם צועקים?
עשרות ישיבות עשרות חצרות אדמורי"ם עורכים שמחות בית השאובה,
ואף אחד לא קם ועשה צעקה!

אין לנו להתיחס למודעה כי הוא לא כוונה אלינו,לנו יש את לשמוע בקול חכמים,
ואין לנו אלא דברי בן עמרם,ובעזרת השם נעשה ונצליח
ח' בתשרי תשס"ט
73. כבר נחלקו בזה ראשונים...
בתולדות ההילולא של ל"ג בעומר מובא שהסכימו פעם אחת רבי יוסף קארו ובית דינו, לבטל ההילולא דרשב"י במירון (כמה שזכו לי- מטעמי צניעות) והאריז"ל מנע זאת, באומרו כי רצונו של רשב"י שישמחו בהילולא. (מי שיכול להעלות את המקור תע"ב- ראיתי זאת פעם בעצמי אצל מישהוא ב"אוצר החכמה").

דרך אגב, עד כמה שזכור לי מרן רבי יוסף קארו הודה בסוף לדברי האריז"ל ולכן אנו חוגגים עד היום את ההילולא.
ט' בתשרי תשס"ט
74. כותבים לרבי!!
דבר ראשון לכתוב ברכה ולשלוח לאוהל, זה חסידים אמיתיים עושים, דבר שני אמן שככה נקיים בהתלהבות כזו את כל מה שהרבי אומר ולא רק מה שנראה נחמד. איפה אהבת ישראל בתוך חב"ד וכו'?! בואו נסמוך על רבני חבד ומה שהם יעשו זה היה הדבר הכי טוב בשבלנו!
ט' בתשרי תשס"ט
75. האם זה הבעייה ?...
קראתי חלק מהתגובות וקבלתי תסלחו לי בחילה,
הרי בתוך הישיבות ובכל מקום שהוא,בחבד נמצאים הלוחמים על דברי הרבי
ומרעלים את הצאן , הם כבר הרסו דור שלם, מענין אם איזה קבוצה של רבנים,
יכתבו נגד האוהל הקדוש,,,,ושצריך להתפלל ולעשות סיבובים עם הדגל,,וכל הטירוף שהולך בחב"ד, אז איפה אתם שכ"כ דואגים לכבודו ,הרי זה מעשה שקורה כל יום שעה,,שעה,,
אתם רוצים להלחם עם כל העולם,
בבקשה קצת סדר אצלנו,,,,
ט' בתשרי תשס"ט
76. על איזה הפרדה אתם מדברים ????
באו לראות מה קורה בנחל"ה זו הפרדה ? הפריצות הגדולה ביותר מתחילה משם ואין פוצה פה כי לכולם נוח מהמצב . לא מדברים עם נשים בפרהסיה אבל בסתר מדברים ועוד איך מדברים- אין שם לא הפרדה ולא כלום וכל יפה הנפש שלנו שיעמדו קצת על הוראות הרבי כפי שהוא רצה לראות את שמחת בית השואבה ולא כפי שעושים היום שהיא פרצה גדולה ביותר - אכן יש לבטל את השמחותהאלו כל עוד לא נשמרת הצניעות במקום ומקום ראשון להתחיל בו זה הנחל"ה ששם הפריצות חוגגת
י' בתשרי תשס"ט
77. תשובה חורצת לאנ"ש
אם יבטלו את שמחת בית השואבה בירושלים ברחובה של עיר אז גם תהלוכת ל"ג בעומר יצאו נגד, גם שם לא עלינו יש תערובת ,ומה עם הכנסות ספרי תורה שלא דווקא של חב"ד יש תערובת, לאסור את התהלוכה, ועוד כהנה, וכהנה ,אסור להכנע לאף גורם שיוצא נגד זה, ואדמו"ר מגור שנה שעברה לא חתם השנה יותר מכל שנה ניסו עסקני גור בהם אחד שיצא שנה שעברה בהפגנה בסמוך לשמחת בית השואבה ועוד שחילל ש את החג רח"ל בשפיכת חומר כימי מסוכן על כל רחוב חנה בירושלים כמו שפרסם אפילו אתר שטורעם את הוודיאו מההפגנה שנה שעברה, והשנה בפרט עבד על זה שאדמו"ר מגור שליט"א יצא נגד. השם של אותו עסקן שמור במערכת שלכם גם. וכן הוראה שכ"ק אדמו"ר נשיא דורינו יצא במפורש בהוראה שהשמחה תיהיה דווקא ברחובה של עיר ,אז אנחנו כל אנ"ש בארץ צריכים להגיע דווקא לירושלים במוצאי החג הראשון יום שלישי בשעה 8 בערב לבוא ולשמוח ביחד ובאחדות אמיתית בלי יוצא מין הכלל ...........ועוד שבמצאי החג חסידות מישקולץ ,מקיימת זה השנה השלישית באישור הבד"ץ שקוליץ ברשות הרבים בפתח תקווה שמחת בית השואבה ברחובה של העיר בהשתתפות זמרים וכל מיני ... אז להם מותר ולנו אסור? אנחנו שאנחנו חסידי חב"ד דווקא בגלל זה אסור ???? ומקווים בעז"ה שלא נצטרך לכול המריבות האלה ומשיח יבוא עוד החג הזה בתוך בית המקדש השלישי ושם תערך שמחת בית השובה ברוב עם והדרת מלך תיכף ומיד ממש
י"א בתשרי תשס"ט
78. בנוגע לאיסור של גדולי ישראל לשמחת בית השואבה וארועים ברחובה של עיר
הם לא התכוונו דווקא לחבד ולא נראה שלזו היתה כוונתם אלא לארועים אחרים שהחלו לארגן ברחובה של עיר ושלא נשמרו שם גדרי הצניעות כהלכה ולא עוד אלא הביאו לשם זמרים ונהיה שם פריצות גדולה שגם בנות היו משתוללות לפני בימת התזמורת כמנהג הגויים וכו'
י"ג בתשרי תשס"ט
79. מגיב מס' 8 צודק
1.לא נראה שכל האדמורי"ם ידעו שזה נגד דעת הרבי. כמובן שאם אין הסברה נגדית מצד רבני חב"ד -כל עסקן 'פרומער' יכול לשכנע בשם הדת כביכול
2. גם כללית אין הנהגה רבנית חבדי"ת שלוקחת את העניינים לידיים בכל ההתנהלות מול אגודת ישראל והחזרת שטחים והענין נשאר בידי עסקנים שמתעלמים מחשיבות העניין או בידי רבני פיקו"נ שאיני מזלזל בהם אך מן הראוי היה שפעילות כזו תתבצע ע"י רבני חב"ד
י"ז בכסלו תשס"ט