ב"ה יום ראשון, ד' ניסן תשפ" | 29.03.20
חסידי חב"ד מציינים את היום הגדול והקדוש יו"ד שבט

נר נשמה משעווה, התוועדות, כתיבת פ"נ ואמירת משניות ● אתר חב"ד-'שטורעם' מגיש את מנהגי יום ההילולא - לרגל יו"ד שבט - מלאת 70 שנה להסתלקותו לשמי רום של הוד כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע ● רבבות חסידי חב"ד בעולם כולו מציינים יום נעלה זה בהתוועדויות וכינוסים ומתעוררים בהחלטות טובות לחיזוק ההתקשרות לכ"ק אדמו"ר זי"ע נשיא דורנו, לרגל יום קבלת הנשיאות ● לכתבה המלאה >>>
מערכת שטורעם
הערב חל יום הגדול י' שבט, יום בו הסתלק לשמי מרומים רבינו הקודם,כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע בשנת תש"י, ויום בו עלה על כס נשיאות חב"דכ"ק אדמו"ר זי"ע נשיא דורנו, בשנת תשי"א.

רבבות חסידי חב"ד בעולם כולו מציינים יום נעלה זה בהתוועדויות וכינוסים ומתעוררים בהחלטות טובות לחיזוק ההתקשרות.

בתי-חב"ד ברחבי הארץ ובעולם מארגנים התוועדויות וכינוסים לרגל היום הגדול והקדוש, עם טובי המרצים והמשפיעים.

את מנהגי יום ההילולא הנהיג הרבי לקראת יום ההילולא הראשון של חמיו, הרבי הקודם:


· ביום חמישי לפני השקיעה מדליקים נר-נשמה.

· לומדים פרקים ממאמר 'באתי לגני' וכן פרקי משנה שמתחילים באותיות שמו הקדוש.

· יבחרו וירימו מי שיתפלל לפני התיבה ביום ההילולא, ונכון לחלק שיתפלל אחד ערבית, שני – שחרית, שלישי – מנחה, כדי לזכות בזה מספר יותר גדול של אנ"ש.

בבוקר - קודם התפילה

לאחר תפילת שחרית – [יכתוב ו]יקרא כל אחד פ"נ (הנשואים – כמובן בחגירת אבנט). אלו שזכו להיכנס ליחידות, או על-כל-פנים לראות את פני כ"ק אדמו"ר הריי"צ נ"ע – יצייר עצמו, בעת קריאת הפ"נ, כאילו עומד לפניו. להניח הפ"נ אחר-כך בין דפי מאמר, קונטרס וכו' של כ"ק אדמו"ר. ולשלחו (אם באפשרי – בו ביום) על מנת לקראותו על הציון שלו (מס' הפקס שליד הציון: 001-718-7234444).

· במשך המעת-לעת – לעשות "התוועדויות פעילות ומתוך אהבת-ישראל", ולהתחזק בכל ענייני לימוד התורה נגלה וחסידות, חיזוק התורה והיהדות והפצת המעיינות, ובמיוחד באהבת-ישראל ואחדות-ישראל, כפי שהורנו, החל מההתוועדות הראשונה דקבלת הנשיאות, ועד ההתוועדות האחרונה לעת-עתה בש"פ ויקהל תשנ"ב – "גילוי האחדות הכללית בהבריאה ובבני-ישראל".

· במשך המעת-לעת – לבקר (המוכשרים לזה) במקום כינוסי הנוער החרדי – ולהשתדל, ככל האפשרי בדרכי שלום, גם במקום כינוסי הנוער שלעת-עתה אינו חרדי – ולבאר להם איך שחיבה יתירה נודעת להם תמיד מאת כ"ק אדמו"ר, לבאר להם את אשר תבע מהם והתקווה והביטחון אשר בטח בהם, אשר סוף-סוף ימלאו את תפקידם בהחזקת היהדות והפצת התורה בכל המרץ החום והחיות שהם מסגולות הנוער.

· ביקור ב'אוהל'

לפני שנכנס לאוהל, מקיש (שתי דפיקות בכל דלת) על שתי הדלתות, הדלת השנייה מהכניסה, והדלת שבחדר האוהל [חדר הפ"נים, שאינו קיים כיום] – כנוטל רשות הכניסה.

לאחר סיום קריאת הפ"נים, המשיך באמירת 'מענה לשון' עד מזמור קיט, ודילג עד ה'יהי רצון' שמתחיל תיכף אחרי ה'זוהר' שם, וסיים עד אחרי 'אנא בכוח'.

עד שנת תשכ"ה, לפני כניסתו לרכב, ניגש הרבי נשיא-דורנו לציון הרבנית שטערנא-שרה ע"ה. משנת תשכ"ה, כשיצא מן האוהל, הלך לפני-כן לציון אימו הרבנית חנה ע"ה. משנת תשל"א, הביט גם על ציון הרבנית נחמה-דינה ע"ה, ומאז תשמ"ח גם על ציון הרבנית חיה-מושקא ע"ה. כל זה – לדקות ספורות.

· במידת האפשר יש להשתדל לקרוא את הפ"נ "בין שני הציוני קודש, אצל מקום רגליהם הקדושים".

· בכל פעם שהולכים ל'אוהל' נהג הרבי לעורר, שעל הכוהנים להיזהר מאוד בכניסתם וביציאתם, שלא יעברו בתוך ארבע אמות של קבר. ולכן נהגו אנ"ש והתמימים להקיף את הכוהנים, בתור מחיצה בין הכוהנים והקברים.
י' בשבט תש"פ