ב"ה יום שלישי, י"ג תמוז תשע"ט | 16.07.19
מיקרוגל, מטוס וסוכה ניידת

עם סיומה של עונת החגים שבה הכול עסוקים במצוות, מעדכן ר' זלמן רודרמן את ציבור אנ"ש בשורת חדשות מסעירות שנלקטו על-ידו מפה ומשם

והרי החדשות: בקרוב ישווק לציבור מכשיר אלקטרוני חדש ומהפכני. המכשיר מזכיר בצורתו מקרר משרדי קטן, אלא שפעולתו הפוכה בדיוק מפעולת המקרר. בעוד שהמקרר תפקידו – כשמו – לקרר את דברי המזון המאופסנים בתוכו, הרי שהמכשיר החדש דווקא מחמם מזון. מכניסים את האוכל למכשיר, נועלים את הדלת הקטנה שלו, שתיים-שלוש לחיצות על כפתורים ו...אופס – האוכל מוכן להגשה, חם ומבעבע. השם שנבחר למכשיר החדש הוא – מיקרוגל.

"המיקרוגל שולח קרניים בתדר המתאים להרעדת מולקולות המים שנמצאות באוכל שאנחנו רוצים לחמם. כתוצאה מכך האנרגיה של הקרינה הופכת לאנרגיה קינטית הנהפכת בהמשך לחום", מסביר אחד מממציאי הפטנט את דרך פעולתו של המכשיר המהפכני.

מספר עקרות-בית שכבר התנסו במכשיר החדש – במסגרת תהליך הייצור ובחינת הנדסת-האנוש של המכשיר – אינן חדלות להתפעל ממנו ולהתרגש מיעילותו. "אני חוזרת הביתה אחרי תשע שעות עבודה, סחוטה לגמרי, ואז מוציאה את נקניקיות הסויה מהמקפיא, מכניסה אותן למיקרוגל וכעבור שתי דקות מגישה אותן חמות וטעימות לבעל ולילדים המורעבים... פשוט נפלא!", סיכמה עקרת-בית נפעמת מבני-ברק.

התרגשתם, נכון? ובכן, יש באמתחתי עוד כמה חדשות על תגליות מסעירות במיוחד, כמו למשל על ספינה בעלת כנפיים שנצפתה לאחרונה כשהיא טסה בשמי גוש דן, או על איש-עסקים תל-אביבי שנראה לפני יומיים כשהוא לוחש מילים לתוך מכשיר קטן וכסוף, וכשנשאל על כך התעקש האיש כי העוזר שלו, היושב בחיפה, שומע כל מילה ומילה שהוא לוחש לתוך המכשיר...

אבל לא אלאה אתכם בפרטי ההמצאות הללו, שכן אני כבר משתוקק לשתף אתכם בתגלית הכי מרעישה שאליה נחשפתי בשבוע שעבר, בין דפי החדשות של שבועון חרדי ידוע (שאת שמו המפורש אני מנוע מלהזכיר מפני שיש לי בו מדור קבוע של סיפור לשבת).

כדי שלא אשבש אותה ואסתכן בהרס הפואנטה, הנה לפניכם התגלית, ככתבה וכלשונה:

"כבכל שנה הקים ארגון 'הידברות' את 'סוכת ההידברות', בתוככי קריית בעלזא, ברחוב אוהל יהושע, בו עוברים מאות אוטובוסים, מוניות ומכוניות, וכך מאות נהגי מוניות ואוטובוסים זכו במשך ימי החג במצוות נטילת ארבעת המינים הנמצאים בסוכה.

"פעילי הארגון ובראשם יו"ר ההנהלה, ר' אייזיק פריד, עמדו בסוכה במשך שעות רבות וזיכו את הרבים במצווה יקרה וחשובה זו. במיוחד ריגש את פעילי הארגון סיפורו של אחד מבעלי המכוניות, שעבר במקום ורצה לבדוק מה יש בסוכה. כשהציעו לו לקיים מצוות לולב, לא הבין הלה מה רוצים ממנו אך לאחר הסבר קצרצר הסכים לקיים את המצווה, לראשונה בחייו. ברוב רגש בירך את ברכת המצווה כשהעומדים מסביב עונים אמן בכוונה. 'אני עוד לא מבין בדיוק מה עשיתי, אבל זה עשה לי משהו בלב', הגיב לאחר המצווה, 'אולי אחרי 42 שנות חיים צריך גם את זה לעשות'".

הידיעה המסעירה מסתיימת בשורות הבאות שהן, בלי ספק, הדובדבן שבקצפת:

"ראשי הארגון הגו השנה חידוש מיוחד: 'הסוכה הניידת', שהורכבה על גב מטען רכב, ובתוכה ארבעת המינים ושתייה קרה. הרכב שעל גבו הסוכה טייל ברחבי הארץ כדי לזכות את עם ישראל במצוות סוכה ונטילת לולב". עד כאן.

פששש... חשבתי לעצמי, יש להם רעיונות-רעיונות לחבר'ה האלה מ'הידברות'. סוכה באמצע הרחוב שאפשר באמצעותה לזכות מאות נהגי מוניות ואוטובוסים במצווה היקרה והחשובה של ארבעת המינים?! וואו! איך אף אחד לא חשב על זה עד היום?!

ומה נאמר על ה"חידוש המיוחד" ש"ראשי הארגון הגו השנה" – 'הסוכה הניידת'?

איזו מקוריות! איזו יצירתיות!

איך, איך הם כתבו שם? – "הרכב שעל גבו הסוכה טייל ברחבי הארץ כדי לזכות את עם ישראל במצוות סוכה ונטילת לולב". פשוט אין מילים. ואגב, מותר להניח שאם סוכה אחת בתוככי קריית בעלזא זיכתה "מאות נהגי מוניות ואוטובוסים", אז לבטח 'הסוכה הניידת' הגיעה לרבבות יהודים! כעת עצמו את עיניכם ודמיינו לעצמכם רבבות אנשים כדוגמת אותו "אחד מבעלי המכוניות, שעבר במקום ורצה לבדוק מה יש בסוכה" ולבסוף קיים את המצווה לראשונה בחייו (ועוד בגיל 42!)...

פרץ היצירתיות של החבר'ה האלה מ'הידברות' הדביק גם אותי קצת והנה עולה בדעתי רעיון: מה דעתכם (אתם שם, ב'הידברות') להרחיב את היריעה ולהקים כל השנה – לא רק בסוכות – תחנות לזיכוי הרבים במצוות יקרות וחשובות נוספות?

אלו מצוות? נגיד... תפילין, צדקה, נרות שבת-קודש – חסר דוגמאות?

והסירו דאגה מלבכם; לא אדרוש מכם כלום בגין 'זכויות יוצרים'. אחרי הכול ההצעה שלי אינה אלא שכלול של רעיון שאתם הגיתם! אני באמת ובתמים מתכוון רק לשם שמים.

ולבסוף, הרשו לי (אנשי 'הידברות') רק הערה קטנטונת – בעניין השם. 'סוכת ההידברות' עפעס... מריחה לי קצת כמו 'אוהל ההידברות' בכיכר-רבין. עס פאסט נישט. אני הייתי הולך על משהו שקרוב יותר למקורות. אולי, 'סוכת האחווה' שמזכירה את הערבות הנקראות בגמרא 'אחוונא' לפי שהן "גדלות באחווה". מה דעתם?

לגבי 'הסוכה הניידת', אגב – אין צורך לשנות. השם הזה דווקא מתאים וגם קליט.

נ.ב: ואל תתפלאו אם יום אחד החב"דניקים עוד יעתיקו מכם את הרעיון ויגנבו לכם גם את השם. למה דווקא החב"דניקים? כי כאלה הם. מנכסים לעצמם כל מיני רעיונות יפים בטענה שהם שהגו אותם ושהם מיישמים אותם כבר עשרות שנים. בכל אופן, גם אם זה יקרה – אל תכעסו. אחרי הכול, "קנאת סופרים תרבה חכמה".

ה' בחשוון תשס"ח
הגב לכתבה

תגובות
34
1. חמוד מאד
אהבתי את המאמר הזה.
ה' בחשוון תשס"ח
2. עס פאסט נישט
ר' זלמן, ככה ציני?
ה' בחשוון תשס"ח
3. מה הביקורת
הלוואי וכל עם ישראל יעבדו ויעשו מבצעים ויקחו את השם סוכה ניידת.
הרי זו הייתה המטרה של הרבי ולא לקבל זכויות יוצרים של חב"ד.
ממה נפשך בעלזא כתבו את הידיעה בשביל לעשות לעצמם יחסי ציבור טובים, אני לא רואה בזה בעיה.
ה' בחשוון תשס"ח
4. שאלה
למה המילה 'הדברות' נשמע לי כמו שם של ארגון רפורמי ח"ו.
ה' בחשוון תשס"ח
5. מאמר חזק ביותר!
למגיב 3 - הרגעת אותנו. אם אתה לא רואה בזה בעיה, אז הכול בסדר.
ה' בחשוון תשס"ח
6. בעיה ישנה ומוכרת
אין שום טענות על חסידי בעלז אלא על הסגנון שהעיתון כתב את הדברים. יש אנשים (במיוחד בעיתונים החרדים) שמתאמצים בכל כוחם לשכתב את ההיסטוריה ולהשכיח את האמת.צריך לתת להם בשיניים. אני לא בטוח שהם מבינים את את העוקץ שבאמר. מדי מתוחכם בשבילם.לדעתי, צריך לדבר יותר ברור ולשים את הדברים על השולחן.
ה' בחשוון תשס"ח
7. שמוליק
ידידי ר' זלמן ממש יפה אתה בסדר תמשיך כך
ה' בחשוון תשס"ח
8. לא רק זה
אני לא מבין אותך גילית את אמריקה הרי בעלז גנבו ג"כ את הרעיון של הרבי לקרב יהודים לאביהם שבשמים וג"כ את העובדה ששמעתי עליה רק בחוה"מ סוכות השנה שאחרי כמה שנים טובות התחיל מנהיגם לשמוע בקול הרבי וציווה לבחורים בישיבות ללמוד חסידות ואני בטוח שהרבי לא מרוצה מכל הדברים האלו
ה' בחשוון תשס"ח
9. אולי קצת רצינות
חשבתי שאחרי שהרבה זמן לא זיכתה אותנו במאמר יהיה משהו רציני קצת התאכזבתי.
ה' בחשוון תשס"ח
10. איזה עיתון מודבר?
אולי הכותב או האתר יכתבו באיזה עיתון כותב הרב רודרמן סיפור לשבת אני עוד זוכר לטוב את הסיפורים היפים משיחת השבוע
ה' בחשוון תשס"ח
11. רודרמן כותב בבקהילה
הרבי אמר לבעלזא'ר ביחידות שילמדו אצלהם יותר חסידות.
אולי הוא לקח את ההוראה הזו לתשומת ליבו וכעת התחילו גם לעשות מבצעים.
ה' בחשוון תשס"ח
12. אשריך חחמת לי את הלב .
וכמדומני שאתה כותב בבקהילה תכניס את זה לשם במדור הסאטירי .
ה' בחשוון תשס"ח
13. האחים בריסק ידאגו שבולטון לא תיתן פירסומות לעיתון שאתה עובד בו:)
למה אתה מזלזל בבעלזים
ה' בחשוון תשס"ח
14. יודים ומכוונים למרוד
חושבני כי ר' זלמן לא חידש הרבה. מאז ומקדם שאיפות בלז הם לחקות את ליובאוויטש, וללא הרבה הצלחה.השנאה לליובאוויטש מתוך העתונים שלהם עולה בהרבה על ה"יתד". יש כאן ענין פסיכולוגי בלתי ניתן להסבר!
ה' בחשוון תשס"ח
15. ביקורת חדה ואלגנטית
התופעה כאובה, אבל המאמר משעשע.ביקורת חדה ואלגנטית. מצפה לתגובת עיתון בקהילה.
ה' בחשוון תשס"ח
16. הפוך על הפוך על הפוך
תשואות חן
ה' בחשוון תשס"ח
17. זה רק מראה שהדרך של הרבי זי"ע ניצחה
כידוע הכלל שאם קמו לך מחקים, זה הסימן הכי ברור להצלחה... ועכ"ז, חשוב לזכור ולהזכיר מי סלל את הדרך.
ה' בחשוון תשס"ח
18. עם כל הכבוד
תסלחו לי, אבל אתם באמת חושבים שאתם המצאתם את הגלגל. הרב אלבז והרב איקה ישראלי והרב אורי זוהר ורבים טובים אחרים - גם כן עשו משהו בחייהם. אולי לא קראו לזה 'מבצעי הגאולה', אבל קירבו לבבות לאבינו שבשמים.
ה' בחשוון תשס"ח
19. גם "הרב" התקרב ע"י חב"ד!
אתה מזכיר את ר' אורי זוהר -- ושכחת שגם הוא עשה את תחילת דרכו בחב"ד. כך שמעתי.
לא כתבתי הרב כי כנראה אינו מוסמך לרבנות. ואני דייקן בתוארים.
ה' בחשוון תשס"ח
20. תגובה ל-10
הרב רודרמן כותב בתורתך שעשועי ובעיתון כפר חב"ד
ה' בחשוון תשס"ח
21. ל18
השמות שהזכרתם בודאי עושים לקרב יהודים לשורשם
אך מה זה קשור למי שהתחיל?
וזה הי' חב"ד
תלמד הסטורי'

ה' בחשוון תשס"ח
22. מה ההתרגשות, זה כתבה בתשלום
של הארגון הנ"ל, אז מה ההתלהבות.
כן זה מצחיק בעיני, וגם מגוחך, אבל לא צריך לעשות מלחמה בבעלז ולא צריך לזלזל באדמו"ר מבעלז בגלל איזה כתבה קנויה של הארגון הנ"ל,
אפשר כאן לחשוב שהם קיבלו הוראה מהאדמו"ר מבעלז להפעיל סוכות נגד חב"ד...
להירגע, אם כי המאמר במקומו נכון.
ה' בחשוון תשס"ח
23. כל הזכויות שמורות
אולי באמת כדאי להוסיף באתרכם, סיקור של כל אחד מהמבצעים שהרבי הכריז עליהם. יש לקחת בחשבון שהדור הצעיר לא ממש מעודכן מתי וכיצד הם החלו, ואף לא מודעים לביקורת החריפה שליובאוויטש ספגה בעקבות אותם המבצעים.
תודה לקל שעכשיו כולם מאמצים את השיטה של הרבי, אבל עם כל הכבוד - כל הזכויות שמורות, לא לי ולך, אלא לרבי כמובן.
ו' בחשוון תשס"ח
24. מה כבר אסור לעשות כלום בגלל שחב"ד עושים?
קודם כל בעלזא לא צריכה ללמוד מחב"ד איך לעשות דברים טובים, יש להם ב"ה מנהיג חזק ביותר שיודע מה שהוא עושה, יש לו עיניים צופיות למרחוק, הוא הקים את "צהר" ו"תורה ואמונה" לקירוב יהודים לעבודת השי"ת, והוא להפך ממכם, כשהוא הקים את ארגוני התשובה הוא קיווה כך הוא אמר אז, שכל החסידויות יעשו כמהו, ולא כמוכם שמי שעושה אותו דבר אתם תוקפים אותם, להיפך האדמו"ר מבעלזא שמח על כל יהודי שחוזר בתשובה גם אם הוא לא חזר דרך ארגון תשובה של בעלזא.

בבעלזא לומדים חסידות מאז ומתמיד, יש את סדרת הספרים "ביאורי החסידות" ששם יש קטעים מספרי חסידות רבים שהאדמו"ר הורה להוציא, וכל בחור לומד את זה כל יום, חוץ מזה יש בביהמ"ד בעלזא בירושלים שיעור על תניא מהגאון ר' פנחס פרידמן ה'חברותא' של האדמו"ר, כך שכל טענותיכם הם טענות סרק.

וכעת לנושא עצמו, לקחתם ארגון הנקרא "הידברות" שהוקם לפני שנים רבות ע"י הרב זמיר כהן מב"ב, הוא כלל לא חסיד בעלזא, הגיע מישהו בשם אייזיק פריד חסיד בעלזא, חיפש עבודה והתחיל לעבוד בהדברות, ואז האנשים החליטו שזה ארגון בעלזאי, תכניסו לראש שלכם, לבעלזא יש 2 ארגוני תשובה "צהר" וישיבת "תורה ואמונה" הדברות הוא לא של בעלזא, אז אל תכניסו כאן סתם תגובות נגד בעלזא.

וזלמן, מוזר שזה כל כך מפריע לך שעוד אנשים חוזרים ליהדות באיזה דרך שהוא, אז מה אם הוא יצא עם זה לעיתונות? תצאו גם אתם עם הודעות לעיתונות ויערב לכם.
ו' בחשוון תשס"ח
25. לכל המגיבים שחושבים שיש כאן טענה נגד בעלזא
והרי ר' זלמן לא כותב כאן טענה על פעילותם ומעשיהם, אדרבא זה הרי ממש מרנין את הלב ומשמח שכל היהדות החרדית עוסקים בפעילות להפצת היהדות והחסידות

והרי זו היתה הכוונה של הרבי מחב"ד שכולם יעשו זאת, ורק מפני שאף א' לא עסק בזה לכן אנו היחידים שעסקנו בזה עד היום.

שיעשו כולם אדרבא ואדרבא!
יש מספיק עבודה לכולם.

הטענה היחידה שר' זלמן מעלה כאן והיא נכונה להרגשתי, שמנסים להתעלם מההיסטוריה וכותבים בעיתונים כאילו שזה חידוש שלהם בלעדי.
בקיצור: תפיצו יהדות ככל יכולתכם ותפרסמו ככל יכולתכם, רק אל תכתבו חידשנו משהו חדש. אל תתעלמו מההיסטורי'ה.
ו' בחשוון תשס"ח
26. השאיפות החלוקות של הרבי ושלנו...
השאיפה הטהורה של הרבי הייתה שמלאכת הפצת היהדות תהפך לנחלת הכלל. ב"ה זכה ונתקיימה משאלתו.

שאיפה טבעית של חסיד היא, שיכירו ויוקירו מי חולל את המהפך הגדול של עולם התשובה. שכן אם עד בואו של הרבי, הייתה היהדות החרדית במלחמת הגנה, בא הרבי ושינה את התמונה למלחמת תנופה. מכאן ואילך הציבור החרדי כבר אינו 'פוחת והולך' כי אם 'הולך ומוסיף'.

ולכשתמצי לומר, יהי' בזה חלק ב'מבצע משיח' - "כל האומר דבר בשם אמרו מביא גאולה לעולם"...
ו' בחשוון תשס"ח
27. בקרוב
בע"ה גם הם ילחמו על שלמות הארץ
ו' בחשוון תשס"ח
28. זה לא לטלפון
זלמן יקירי, אם קנאת סופרים תרבה חכמה אז אחרי מאמר כזה אני גאון...

ותזהר עם המיקרוגל. זו אמנם נראית לי המצאה אטומית אבל כדאי להזהר מקרינה.
י' בחשוון תשס"ח
29. על סוכה בקרית בעלזא, ועל חקיינים לא הוגנים
זלמן רודרמן כועס * לא סתם כועס, רותח אפילו * 'פטנט מדהים' כהגדרתו, שמופעל כבר שנים רבות ע"י חסידי חב"ד ברחבי הארץ, מיושם בשנים באחרונות בקרית בעלזא, לא תאמינו, ללא הענקת קרדיט ליוצרי הרעיון הכביר * אבל הדובדבן של הקצף הוא משהו שמרגיז ומרתיח לב כל מי שדגלון משיח מתנוסס על ראש חליפתו: החידוש שהופעל השנה בהידברות: סוכה ניידת, ושוב, רק אל תתעלפו, ללא הענקת קרדיט וללא התייחסות מינימלית לאלו שתפסו ראשון את הרעיון * עזין שבאומות

כך בדיוק היתה נראית הכתבה על "סוכות הידברות" לו זלמן רודרמן היה נשכר ע"י ראשי הארגון לייחצ"ן ע"ג הכתב את פעילות ארגון הידברות בחג הסוכות:

"הרעיון של זיכוי יהודים במצוות שמופעלת זה שנים ע"י חסידיו ברחבי הארץ מיושמת כבר כמה שנים גם בתוככי קרית בעלזא.

"כידוע אגודת "צעירי חב"ד" מפעילה כבר שנים רבות סוכות ניידות לזיכוי הרבים במצוות נטילת לולב. בשנים האחרונות קיבל המושג "הפצת המעיינות" מימד מעניין נוסף. בתוככי קריית בעלזא, ברחוב אוהל יהושע, בו עוברים מאות נהגי מכוניות מוניות ואוטובוסים, מקים ארגון 'הידברות' בשנים האחרונות את 'סוכת הידברות', בו זכו במשך ימי החג אלפים במצוות נטילת ארבעת המינים הנמצאים בסוכה, ביניהם יהודי מבוגר שזכה השנה לקיים את המצווה, לראשונה בחייו. ברוב רגש בירך את ברכת המצווה כשהעומדים מסביב עונים אמן בכוונה. 'אני עוד לא מבין בדיוק מה עשיתי, אבל זה עשה לי משהו בלב', הגיב לאחר המצווה, 'אולי אחרי 42 שנות חיים צריך גם את זה לעשות'.

"השנה הלכו ראשי הארגון צעד אחד קדימה, והצליחו, כמה מדהים, לחקות במדויק את הרעיון המקורי של אגודת צעירי חב"ד. היינו: 'סוכה ניידת' שהורכבה על גב מטען רכב, ובתוכה ארבעת המינים ושתייה קרה. הרכב שעל גבו הסוכה טייל ברחבי הארץ כדי לזכות את עם ישראל במצוות סוכה ונטילת לולב. ממש כך. משל היו אנשי "הידברות פעילים נלהבים של צעירי חב"ד.

"יצויין, שראשי "הידברות" הולכים בדרכה ובשיטתה של חב"ד לא רק בסוכות. הם עושים זאת כל השנה. הם פשוט מקרבים יהודים בכל מיני דרכים. הם לקחו את ענין קירוב יהודים לתורה ולמצוות כפי שנהגה כידוע ע"י ראשי חסידות חב"ד והלכו איתו כמה צעדים קדימה. הם לקחו את הפסוק החב"די הידוע "בכל דרכיך דעהו" ועשו מזה הלכה למעשה. פרוייקט חברותות, שידורי יהדות בטלוויזיה, באינטרנט, ובקרוב באמצעות ערוץ טלויזיה עצמאי. רעיונות חב"דיים טהורים באיצטלא בעלזאית. פשוט כך".

ומשלא נשכר זלמן רודרמן לסקר את פעילות הידברות, קרה מה שקרה, ויצא העגל הזה. כתבה שלמה על סוכות הידברות, בלא לתת קרדיט נכבד לאבות הרעיון, תוך הפרה חמורה של זכויות יוצרים.

חשוב לציין ולזכור, שהידברות הם לא היחידים שמחקים את דרכה של חב"ד בקירוב רחוקים בלי להעניק קרדיט מתאים. מאות עושים זאת כיום בכל רחבי העולם, ואלפים כבר עשו זאת במהלך ההיסטוריה. פשוט לקחו את הרעיון של דוכני המצוות והסוכה הניידת, וחיקו אותו בכל מיני צורות, כמו ארגון סמינרי יהדות, שידורים בטלוויזיה ובאינטרנט, מדרשיות וישיבות לבעלי תשובה ועוד רעיונות רבים ומגוונים.

הראשונים שגנבו מחב"ד את הרעיון של קירוב רחוקים היו לא פחות מאברהם העברי ואשתו שרה, שגנבו את הרעיון המקורי כבר לפני אלפי שנים. הם פתחו אוהל ענק עם 4 פתחים בכל צדדי האוהל. אורחים רבים נכנסו אליהם לאכול ולשתות, וכך הצליחו לקרב אותם ליהדות. יצוין שגם אברהם, בדומה לאייזיק פריד לא השכיל לתת קרדיט למי שמגיע באמת, ולא שם על האוהל, כמה מוזר, שלט "בית חב"ד". כן גם בכל הכתבות שסיקרו את פעילות אברהם, כולל כל המדרשים והמפרשים המספרים את דברי ימי התקופה, לא מוזכרים כלל היוצרים הראשונים, הבעלים האמיתיים והנצחיים של הרעיון.

ולבסוף, הרשה לי זלמן רודרמן הערה קטנטונת. נבהלת עפעס מהשם 'סוכת ההידברות'. סופר מוכשר ומנוסה שכותב כבר כ"כ הרבה שנים, פלא שהוא לא שם לב לניואנסים דקים שגם אנשים פשוטים קולטים. עס פאסט נישט. הרי ידעת גם ידעת כי הארגון נקרא בשם הידברות, וכל פעילויותיהם מאוגדות תחת השם הידברות: אתר הידברות, ערוץ הידברות, שידורי הידברות, וכך גם סוכת הידברות. אף אחד לא העלה בדעתו שבשידורי הידברות, או בסוכת הידברות עושים הידברות חילונים-דתיים או ימניים-שמאלניים כמו בכיכר רבין. ההיתפסות שלך לשם סוכת הידברות, ובמיוחד זה שהגדלת לעשות ובשקט הוספת את האות ה', למימר: סוכת ההידברות - ההבדל הקטן שנותן למושג מנגינה אחרת, מריחה עפעס לא טוב, אם לא לומר מסריחה במקצת.

נ.ב: ואל תתפלא אם עוד מעט, בקרוב ובעגלא דידן, כשיבוא משיח צדקנו, שאני מקוה שתסכים לקבל אותו גם אם הוא לא יהיה מי שחשבת שהוא יהיה, גם הוא, לא תאמין, יגנוב לפי הצפוי את הרעיון של חב"ד ויקרב את כולם לתורה ולמצוות. ותשמע לי, אני די חושש שגם הוא, בדומה לאייזיק פריד, לא יעניק קרדיט ליוצרים. אחרי היסטוריה יהודית של מאות מנהיגים יהודיים שהחזירו אלפים בתשובה בלא להעניק קרדיט, תהיה מוכן שגם זה יכול לקרות. גם אם זה יקרה – אל נא תכעס. כי כמו שכתבת, אחרי הכול, "קנאת סופרים תרבה חכמה". אלא אם כן המשיח יהיה מי שאתה מייחל, ואז מתן הקרדיט יהיה מיותר לחלוטין.
י"ג בחשוון תשס"ח
30. אף אחד לא מתחרה בחב"ד
עם כל הכבוד שסיימתם להתנצח בדרך זו או אחרת.

ולא משנה מי המציא את המיקרוגל, ומי המציא את המטוס או את המכשיר הכסוף, דרכו ניתן לדבר לכל העולם. אברהם אבינו בכלל המציא את פטנט הקירוב, הוא היה זה שבטכניקה שהייתה קיימת באותם ימים הוא עשה זאת ברמה הטובה ביותר. ואל לאיש לטעון ח"ו שלמאן דהוא אין להשתמש בכל דבר העשוי לקרב יהודי לבורא עולם, כולל בסוכות ניידות, וכן ע"י הצבת דוכני תפילין בכותל ולהבדיל במרכז העיר.

אך הוויכוח לא היה בכלל על למי שייך ה...פטנט המדהים של סוכה ניידת.

ידוע בכל העולם שדרכה של חבד אינה מקובלת על אף זרם, לא חסידי לא ספרדי ולא ליטאי, וכאן טשטשו ר' זלמן ומשיביו את המחיצות הקיימות, כאילו שבעלזא, היא נהייתה מתחרה של חבד בדרך שהיא מקרבת יהודים. בגלל שאיזה עובד הדברות שבמקרה הוא חסיד בעלזא הציב סוכה ניידת בכבישי ירושלים, בכדי לספק לעצמו קצת רייטינג והרבה תשומת לב, זכותו המלאה לעשות כן. ואף צדק ר' זלמן שדרש ממנו אף לחקות את חבד בשאר הדברים,דוכני הנחת תפילין ברחובה של עיר, תהלוכות לג בעומר טכסי הדלקת נרות חנוכה בכל בירות מדינות העולם, ועוד.

למרות שכולם מחשיבים את פעילותה של חבד בכל העולם, אף אחד לא העתיק את דרכה ושיטתה בקירוב רחוקים, אף אדמו"ר לא שלח עד היום הזה את חסידיו לאן שחבד שלחה. וזאת למרות שהוא יודע שהחסידים ישמעו לקולו וילכו במצוותו באש ובמים.
חסידות בעלזא דרכה שונה מאז ומקדם, מקדמת דנא ע"י הקמת ארגון מחזיקי הדת שבלמה את היסחפות הנוער לעבר ההשכלה והציונות והצילה דור שלם עם פרוץ תנועת ההשכלה והצונות. וההמשך היום ע"י הקמת תנועת קירוב מפוארת עם מוסדות שהאדמו"ר מבעלזא שליט"א הקים ממש אימפריה עולמית של קירוב, כמו ארגון "צהר" הפועלת בכל המישורים בקרב מאות אלפים בארץ ובחו"ל וישיבת "תורה ואמונה" שכבר קרבו רבבות רבות והוציאו אלפי תלמידים ומשפחות לשם ולתפארת.

חסידויות נוספות אף הם לא הלכו בדרכה של חבד, חסידי קרלין הפעילים בקירוב יהודי רוסיה עושים זאת בהקמת מוסדות לבנים ובנות, בהקמת קהילות מעבר למסך הברזל, אך לא בשיטת המקובלת בחבד.

עוד פעילויות רבות לקירוב רחוקים נעשים בכל מיני צורות ע"י גופים רבים, כמו שיעורי תורה ע"י מאורות הדף היומי. סוכות ניידות ושידורים בטלביזיה ובאינטרנט ע"י הדברות של הרב זמיר כהן, העושים עבודת קודש אמיתית.

אך בל נעשה עוול לדרכה המיוחדת ולהשקפת עולמה של בעלזא ושל אדמו"ריה ומתווי דרכה לדורותיה ולהבלחט"א האדמו"ר שליט"א ממחוללי תנועת התשובה בדורינו, בל נטעה וחלילה נטשטש את הקווים הברורים בין חבד לבעלזא, ע"י כך שמישהו החליט לגנוב לחבד את הפטנט העולמי בשביל לתפוס כותרת.

http://ladaat.net/forum/index.php?topic=6758.msg86686#msg86686
י"ח בחשוון תשס"ח
31. תודה רודרמן
תודה רבה לך על השירות שעשית לנו וחשפת את הפשע של הארגון שהוקם אך ורק להתנקם (וד"ל) בארגון התשובה של בעלזא
כ' בחשוון תשס"ח
32. תודה
תודה על התגובות
כ' בחשוון תשס"ח
33. חמוד מאוד
5 מתוך 5 ******
י' בטבת תשס"ח
34. אבק גזל
האם כאשר חצר כמו חסידות בעלז מזמינה סחורה ואינה משלמת בזמן עבורה אין בזה יותר מאשר אבק גזילה אלא גזל ממש והפרת תנאי התשלום בגדר הונאת דברים
כ"ו באדר ב' תשס"ח