ב"ה יום שני, כ"ט שבט תשפ" | 24.02.20
עשרת הדברות לעיתונאי החב"די

ערב שבת יתרו, מגיש בנימין ליפקין במאמר מיוחד לשטורעם 'עשרת דברות' משלו לעיתונאי החב"די. מ'אנוכי' עד 'לא תחמוד' (עלה במחשבה)
• אנוכי. בכל משימה, בכל דימוי, בכל כתיבה ובכל שליחות, זכור כי יש לך רבי אחד.

• לא יהיה לך רבי אחר על פני הרבי שאליו אתה חייב להיות קשור בכל רמ"ח אבריך ושס"ה גידיך. לא תעשה לך 'גדול' וכל דמות אשר בחצר הליטאית ואשר בעולם החסידות ואשר בכותל יהדות המזרח. כתוב, דווח, תאר ושרת את קוראיך נאמנה, אך בינך לבין עצמך זכור מי אתה ולמי אתה שייך.

• לא תשא את שם חב"ד לשווא. אל תתהדר בשם הרבי ובכך תבקש למצוא צידוק למעשים לא ראויים שבהם אתה נוקט בקלישאת השווא: זו דעתו של הרבי.

• זכור את היום שבו ניצבת עין בעין מול פני הרבי. ההתערות הרבה שלך בכל המתרחש, הידע המקיף שלך ומסכת הקשרים שארגת עם כל המי ומי – לא יקהו את עובדת היותך חסיד. חב"דניק. על האף שלך רואים זאת. אל תנסה לטשטש זאת ובוודאי שלא לחמוק מכך. זכור ושמור את עובדת היותך חסיד חב"ד והיה גאה בכך.

• כבד את אביך ואת אמך, את מוריך, משפיעיך, וכל בני העדה שבה אתה מנהל את ביתך ואת משפחתך. כבד אותם וודא שבתפקידך ובמעשיך אינך גורם להם אי נחת או חוסר כבוד.

• לא תרצח את אופיו של מי שאתה מבקש לסגור עמו חשבון גם אם החישובים העיתונאיים שלך מובילים למסקנה כזו. עובדת היותך חסיד חב"ד אמורה להקנות לך הנהגה חסידית שאמורה לגבור על תאוות נקם גם אם במונחי המקצוע, היא מתבקשת.

• לא תגלה יחס סלחני כלפי אלו אשר חרפו עקבות משיחך ומבקשים 'לכבוש את המלכה עמי בבית'. זכור כיצד מתייחסת התורה לעושים מעשה זמרי ומבקשים שכר כפנחס. כחסיד הקנאי לכבוד רבו, נצל את הבמה העומדת לרשותך למתקפה חוצצת נגד אלו אשר חרפו עקבות משיחך.

• לא תגנוב את דעת ההמון בניסיון להסתתר מאחורי עמדה אובייקטיבית כביכול בנושאים שהרבי זעק עליהם מקירות לבבו הטהור. הצב חיץ ברור בין דיווחים וידיעות חדשותיות לבין הבעת דעה אישית שבה תהיה נאמן לחלוטין לדעתו הקדושה והבהירה של הרבי ללא כחל ושרק.

• לא תענה ברעך עד שקר. לפני שאתה עומד לספר סיפור מופת מופלא שבעיניך אמור רק להאדיר את שם הרבי, בדוק את מהימנותו ומידת האותנטיות שלו. אם לא כן, מלבד האמת שתחטא לה, אתה עשוי להוביל למגמה הפוכה.

• לא תחמוד בית או חצר גדולה ומפוארת, שוקקת חיים, מלאת עיזוז וחיוניות, שהמראה שלה עשוי להוליד בלבך רגשי חמדה וקנאה. בגלוי כמו בסתר, דע כי שפר גורלך בחלקך להיות דבק באילנא דחיי.

י"ח בשבט תשס"ו
הגב לכתבה

תגובות
10
1. שאלה
האם הכותב הנכבד מקיים את מה שמבקש מאחרים?
י"ח בשבט תשס"ו
2. נאה דורש ונאה מקיים

בנימין כל הכבוד !!!

אכן בנימין ליפקין נאה מקיים ובאמת מצליח להשאר חסיד נאמן למרות המצאו בג'נג'ל הנורא הזה של העיתונות .

בנימין ! למרבה הכאב והצער, אנו מכירים אחרים, מהקולגות שלך. שכמעט אינם זוכרים ובבוודאי שלא מזכירים לאחרים את המקור ממנו באו...

ואפי' ממש קשה לזהות על האף שלהם שהם חסידי חב"ד וד"ל.

י"ח בשבט תשס"ו
3. אני לא מסכים
קראתי, אהבתי, אני בהחלט לא מסכים את המשפט:
"כתוב, דווח, תאר ושרת את קוראיך נאמנה, אבל...".
י"ח בשבט תשס"ו
4. פשששששש מתחת לחגורה
בנימין זה נקרא לתת מתחת לחגורה. מסכים עם כל מילה שלך.
י"ח בשבט תשס"ו
5. עומד על המשמר
לא מתאים
י"ט בשבט תשס"ו
6. omed al hamishmor
not nice
י"ט בשבט תשס"ו
7. יוסי, יוסי, אייכה? ואידך זיל גמור
כ' בשבט תשס"ו
8. עתונאי
אם אתה משרת את קוראיך ורק בינך לבין עצמך אתה לא שוכח. אז אתה עיתונאי כמו כולם.
כ' בשבט תשס"ו
9. לא מתאים, עשרת הדברות-לשמור רק לאדון עולם!
!!!!!!!!!!!!!!!!!!
כ"ו בשבט תשס"ו
10. לקרוא, לקרוא שוב, ולא להאמין.
בנימין, לא להאמין? לא חרגת? כך כותב מאמין?
אולי אכן נשנה את ה'טכסט' ל"אנוכי הרבי אלוקיך אשר הוצאתיך מארץ מצרים"? וכן "שמע ישראל הרבי אלוקינו הרבי אחד"?
כ"ג באדר תשס"ו